Jó példák

Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület

Szervezet neve: Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület
Települése: Budapest
Tevékenységi terület: szociális és jótékonysági
Résztvevő diákok létszáma: 25 fő
Teljesített közösségi szolgálatos óraszám: 30 óra/fő
Partneriskolák: Budapest II. Kerületi II. Rákóczi Ferenc Gimnázium

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület „Fiatalos lendület” című projektje azt tűzte ki célul, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű, beteg és hajléktalan emberek számára diákok bevonásával szabadidős programokat valósítson meg. Ezzel a nehéz sorsú, meggyötört, társadalomból kirekesztett emberek számára szeretetteljes közösségi légkört teremtettek a mindennapokban.

Az érzékenyítő foglalkozások után először a Befogadás Háza Hajléktalanok Átmeneti Szállójának Foglalkoztatójában találkoztak a fiatalok és az intézmény lakói egy kreatív programon, ahol egy életfát készítettek el közösen. Erre az életfára kerültek fel a következő alkalommal készült portréképek.

A szabadidős programokon a fiatalok elkísérték a hajléktalan embereket a Sziklakórházba, a Fővárosi Állat- és Növénykertbe, egy hajókirándulásra, és közös bográcsozáson is részt vettek. A diákok külön kérésére egy plusz alkalmat is szervezett a Magyar Máltai Szeretetszolgálat, ahol megajándékozták egymást a diákok és lakók. A diákok az önkéntes munkájuk során megismerhették a hajléktalan emberek mindennapjait, illetve a segítő szakemberek munkáját. A projekt sikerét jelzi, hogy az egyik diák jelezte, a projekt letelte után is szeretne visszajárni segíteni.

Egy diák így foglalta össze a programon szerzett tapasztalatait: „Ez a program remek lehetőséget nyújtott a szociális érzékünk fejlesztésére. Bepillantást kaptunk a Máltai Szeretetszolgálat mindennapjaiba. A programok kreatívak és szórakoztatóak voltak. Olyan emberek megismerését tette lehetővé, akikkel a program nélkül sohasem találkoztunk volna. Nagy öröm volt részt venni egy ilyen programsorozatban.”

Egy másik diák is a közösségi szolgálat hasznosságáról számolt be: „Nagyon pozitív az a törekvés, hogy a közösségi szolgálat órái alatt olyan tapasztalatokkal gazdagodjunk, amik bevezetnek egy problémakörbe, amivel magunktól soha nem foglalkoznánk… Azok a programok, amiken a két csoport rákényszerült a kommunikációra, sokkal építőbbek voltak, mert egyedül nem nagyon tudjuk, hogy hogyan is kell közeledni ilyen elszeparálódott személyekhez…”